שיוויון הזדמנויות בקרב תלמידים לקויי למידה
כאשר ילד סובל מהפרעות למידה הוא הראשון לסבול מהפער הנפער בינו לבין שאר כיתתו.
התסכול הגדול הנגרם כתוצאה מכך, יכול אף להחריף את הקשיים בהתמודדות, ולהוביל לוותרנות וזעם.
מטרת הטיפול היא להקנות כלים מתאימים ויעילים לתלמיד, על מנת לצמצם את הפערים ולעזור למנוע פגיעה בדימוי העצמי.
ללמוד להקשיב לבעיות
ישנם טיפולים מיוחדים המותאמים לכל תלמיד מתקשה.
המסלולים נבנים באופן אישי על מנת להגיע להישגים הגבוהים ביותר בדרך הסבלנית ביותר.
על ההורים וצוות המורים להבין ולהכיר בלקויות הלמידה, על מנת שיעזרו ויתמכו. כמו כן, על לקוי הלמידה להסביר את הבעיות שלו בלי חשש או בושה, בכדי להשיג מלוא זכויות במערכות הלימודיות אליהן יתגלגל במהלך חייו. לרוב, לקויות למידה מאופיינות בתחלואות נוספות, למשל- היפר אקטיביות, הפרעות קשב, התקפי זעם ועוד.
במצבים אלו יינתן מענה גם לתופעות הנלוות על מנת לשפר את יכולות הלמידה.
טיפולים נפוצים
טיפול בלקויות למידה מתמקד בבניית מיומנויות למידה בהתאם לקשיי התלמיד.
כל שיטה מכוונת ללקות אחרת על מנת להגיע לתוצאות הגבוהות ביותר.
הדרכה נכונה יכולה למלא פערים מגילאים קטנים ולתרום לאדם להגיע לאיזון עם יתר החברה.
נוסף על כך, על מנת לאפשר לתלמיד להשתלב בכיתת בני גילו יש לסייע לו בתכנים הלימודיים ולא רק במיומנויות. יש לתחזק את התלמיד לאורך כל המסלול ולתרום לתחושת הביטחון שלו בעצמו.
עזרה פרטנית היא הכרחית על מנת לקדם את יכולות התלמיד ולעזור לו להתרגל לטכניקות ולמסלול אותו עליו לצלוח. (יסודי, חטיבה, תיכון, פסיכומטרי ואוניברסיטה)
תרופות
מומלץ לא להשתמש בתרופות חזקות המשנות מאזנים כימיים במוח ויכולות ליצור תלות מצד המשתמש.
באם המצב חמור ומצריך טיפול תרופתי, יש לבצע אבחונים ולקבל אישור מרופא מומחה.
חשוב לדעת כי לא קיימות בימינו תרופות עבור לקויות למידה כגון דיסלקציה, דיסקלקוליה ודיסגרפיה.
התרופות המתייחסות לבעיות ולקויות למידה מתקשרות עם הפרעת קשב, ריכוז והיפר אקטיביות.
עבור בעיות אלה קיימות תרופות מקלות בשוק, אך הן מחייבות התייחסות רופא מומחה.
תרופות כגון ריטלין הינה התרופה הנפוצה ביותר לבעיות מסוג אלה, אך היא אינה מהווה תחליף לטיפול מעמיק בבעיות הלמידה, מכיוון שהיא נקודתית ואינה תורמת לטווח הארוך.
שימוש תרופתי בא אך ורק להקל על התופעה בזמן הטיפול.